|
Czy dobrze znamy nasz hymn i jego historię?
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1939 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Cele lekcji: Uczeń: • zna pojęcie hymnu, potrafi określić jego cechy • rozumie narodową rolę hymnu w kontekście historycznym • wskazuje przesłanie wiersza i interpretuje ją • samodzielnie wykonuje notatkę i pracuje ze słownikiem języka polskiego
Metody: Mapa mentalna, praca z podręcznikiem i słownikiem języka polskiego.
Formy: Indywidualna, grupowa, zbiorowa
Pomoce dydaktyczne: Tekst hymnu „Mazurek Dąbrowskiego”, pytania do utworu, kaseta z nagraniem „Mazurka Dąbrowskiego”, słownik języka polskiego.
TOK LEKCJI:
1.Wysłuchanie z kasety magnetofonowej „Mazurka Dąbrowskiego”.
2.Rozmowa na temat: • Jak należy zachować się podczas słuchania hymnu? • Kiedy, z jakiej okazji grany jest hymn narodowy? Itp. Uczniowie odpowiadają na pytania, rozmowa, dyskusja.
3. Podział klasy na grupy- praca z tekstem. Grupy otrzymują na kartkach pytania do utworu:
I. grupa: 1. Wymień postacie historyczne, o których jest mowa w utworze. 2. O jakich wydarzeniach historycznych mowa w utworze?
II grupa: 1.W czyim imieniu mówi podmiot liryczny? 2.Do czego podmiot liryczny wzywa, o czym mówi? 3.Jak zbudowany jest utwór?
III grupa: 1.Wskaż środki poetyckie zawarte w utworze i określ ich rolę. 2.Omów co to za utwór, określ gatunek i jego cechy.
A.Wyniki pracy w grupach przedstawiamy w postaci mapy mentalnej- ocena grup plusami.
4.Poznanie historii naszego hymnu. Grupy przedstawiają pracę domową.
5.Sporządzenie notatki do zeszytu: •Oryginalny tytuł.................................................................. •Twórca pieśni...................................................................... •Rok i miejsce powstania..................................................... •Okoliczności powstania......................................................
6.Szukanie wyrazów pokrewnych do wyrazu hymn i wyjaśnianie ich znaczenia na podstawie słownika języka polskiego. Np. hymniczny, hymnografia, hymnolog.
7.Praca domowa: Ułożyć po jednym zdaniu z utworzonymi wyrazami pokrewnymi.
8.Zakończenie lekcji- wspólne odśpiewanie hymnu.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|